Presentació programa Esport Blanc Escolar

El programa Esport Blanc Escolar arrenca aquesta temporada amb la novetat que ja arriba a totes les escoles públiques de les sis comarques del Pirineu de Lleida. En total hi participaran 909 alumnes de 20 centres (7 ZER’s i 13 escoles). Aquest any s’ha incorporat al programa la ZER del Pallars Jussà.

El programa, que s’ha presentat aquest dimecres al Pont de Suert, està inclòs dins de l’horari lectiu i integrat a l’assignatura d’educació física. L’objectiu és impulsar la iniciació i el coneixement dels esports d’hivern i educar mitjançant l’esport a respectar, gaudir, conviure i conèixer l’entorn. 

La durada del programa és de vuit sessions al segon trimestre del curs escolar pels alumnes de 3r i 4t de primària. Es tracta d’un programa multidisciplinar: els alumnes faran tres classes d’esquí nòrdic, tres d’esquí alpí i dos de surf de neu.

El programa d’Esport Blanc està impulsat per la Secretaria General de l’Esport i el Departament d’Ensenyament i compta amb la col·laboració de la Federació Catalana d’Esports d’Hivern, els Consells Esportius, les estacions d’esquí, els Consells Comarcals, la Diputació de Lleida i el Conselh Generau d’Aran.